Pielgrzymka zawsze była ważnym wydarzeniem w życiu chrześcijan, przybierając w kolejnych epokach różne formy kulturowe. Jest symbolem indywidualnej wędrówki człowieka wierzącego śladami Odkupiciela: jest praktyką czynnej ascezy i pokuty za ludzkie słabości, wyraża nieustanną czujność człowieka wobec własnej ułomności i przygotowuje go wewnętrznie do przemiany serca. Zachęca człowieka aby poznał smak życia i umiał marzyć o przyszłości.
– Jan Paweł II
Dokumenty Pielgrzyma:
Przed wyjazdem należy sprawdzić ważność paszportu oraz dowodu osobistego. Paszport powinien być ważny od 6 do 12 miesięcy od daty powrotu z podróży. W przypadku podróży do krajów UE powinniśmy posiadać ważny dowód osobisty, natomiast do krajów poza UE powinniśmy posiadać ważny paszport. Zalecamy wykonać kserokopie w/w dokumentów i przechowywać je w innym miejscu niż oryginały np. w bagażu głównym.
Ważne przy wyjeździe z Dziećmi:
Od dzieci, także tych najmłodszych, wymagane jest przy wyjeździe za granicę posiadanie ważnych dokumentów podróży. Dzieci powinny mieć własny, ważny tymczasowy dowód osobisty bądź paszport (w zależności od kierunków).
Wizy:
Do znacznej większości krajów Europy Polacy nie potrzebują wiz. W przypadkach konieczności posiadania wizy, w jej uzyskaniu w imieniu uczestnika będziemy pośredniczyć. W tym celu niezbędne jest dostarczenie przez Klienta do siedziby Biura dokumentów i danych wymienionych w odpowiednich programach imprez. Klienci posiadający paszport innego państwa powinni się upewnić, czy nie obowiązuje ich wiza do kraju docelowego i krajów tranzytowych.
Ubezpieczenie:
Od wielu lat w zakresie ubezpieczeń korzysta my z ofert znanej w Europie (i nie tylko) firmy Signal Iduna. Ubezpieczamy Pielgrzymów od dnia wyjazdu (wylotu) do dnia powrotu do kraju. Dokładne warunki ubezpieczenia i możliwości jego rozszerzenia: o leczenie następstw, chorób przewlekłych, koszty rezygnacji z imprezy znajdą Państwo w Warunkach uczestnictwa UMOWY-ZGŁOSZENIA które zostaną Państwu przekazane w momencie rezerwacji.
Autokar:
Współpracujemy głownie z dużymi i sprawdzonymi firmami przewozowymi, dysponującymi nowoczesnymi
i stosunkowo nowymi autokarami, zapewniającymi komfortową i bezpieczną podróż. Nasze autokary posiadają klimatyzację, WC oraz video. U kierowców można kupić ciepłe i zimne napoje. Postoje są na trasie co 3,5 – 4 godziny. Palenie papierosów w autokarze jest ZABRONIONE. Toalety autokarowe – należy pamiętać, że ze względu na ograniczoną pojemność, są to toalety „awaryjne”. W celu załatwienia potrzeb fizjologicznych postoje są w miejscach, gdzie skorzystać można z toalet.
Samolot:
Loty czarterowe są lotami bezpośrednimi (rzadko z międzylądowaniem). Rozkłady lotów często są zmieniane nawet dzień przed wylotem. Dni przyjazdu i odjazdu uważane są za dni podróży. Niestety, nie jest w naszej mocy określenie godzin przelotu. W najbardziej niekorzystnym przypadku odlot może nastąpić w nocy, a powrót wcześnie rano. Również opóźnienia lotów spowodowane przez pogodę, przepełnienie przestrzeni powietrznej lub ewentualne strajki są niezależne od nas. Obecnie linie lotnicze (szczególnie tanie i czarterowe) odchodzą zupełnie od podawania posiłków na pokładach samolotów. W przypadku, gdy linie nie przewidują posiłków na pokładzie, można nabyć kanapki lub niekiedy dania obiadowe w tzw. sky – barze obsługiwanym przez stewardesy. Wszystkie loty na dalekich kierunkach odbywają się z przesiadkami w portach europejskich.
Bagaż:
W przypadku wycieczek samolotowych można zabrać bagaż podręczny do 5 kg oraz 1 sztukę bagażu głównego o wadze od 15 do 20 kg (w zależności od linii lotniczej). Za każdy nadbagaż należy uiścić dodatkową opłatę na lotnisku wg taryf obowiązujących u danego przewodnika – zwykle 15 EURO za każdy dodatkowy kilogram. W przypadku wyjazdów autokarowych ilość bagażu ograniczona jest do jednej walizki lub torby podróżnej oraz niedużego bagażu podręcznego. W celu uniknięcia pomyłek przy odbieraniu bagażu, sugerujemy, by bagaże oddawane do luku były oznaczone w sposób umożliwiający właścicielom
ich łatwe rozpoznanie. Zalecamy podpisać bagaż: imię, nazwisko, adres zamieszkania i telefon kontaktowy. W bagaż podręczny zalecamy zapakować m.in. dokumenty, pieniądze, różaniec, suchy prowiant, chusteczki higieniczne. Proszę pamiętać aby wartościowych przedmiotów nie przechowywać w bagażu głównym.
Wyżywienie:
Dwa posiłki dziennie HB oznaczają z reguły śniadanie i obiadokolację, a napoje są z reguły dodatkowo płatne. Pierwszym posiłkiem na miejscu jest z reguły kolacja w dniu przyjazdu, a ostatnim śniadanie w dniu wyjazdu. Najlepiej nastawić się na kuchnię typową dla danego kraju lub kuchnię międzynarodową. W niektórych obiektach podczas kolacji wymagany jest odpowiedni strój (długie spodnie dla panów). W wielu hotelach przy rezerwacji all inclusive jest obowiązek noszenia bransoletek.
Realizacje wyżywienia:
- śniadanie kontynentalne – pieczywo, masło, dżem oraz kawa lub herbata
- śniadania wzmocnione – pieczywo, masło, dżem, ser, szynka oraz kawa lub herbata
- śniadania typu bufet (na zasadzie szwedzkiego stołu). Klient sam sobie wybiera potrawy. Posiłki typu bufet spożywa się wyłącznie na terenie restauracji bez możliwości wynoszenia, nawet pieczywa, na zewnątrz
- obiadokolacja – ciepły posiłek składający się z dwóch dań, podawany najczęściej w porze wieczornej
- napoje – przy śniadaniu (kawa, herbata, sok) są wliczone w cenę, przy obiadokolacjach z reguły są płatne dodatkowo – chyba że oferta precyzuje to inaczej
Zakwaterowanie, doba hotelowa:
W większości hoteli dobra hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14:00, a kończy się o godzinie 10:00. Po wykwaterowaniu z pokoju nasz przedstawiciel zawsze pomoże Państwu w przygotowaniu bagażu do momentu odjazdu.
Osoby podróżujące samotnie:
Osoby podróżujące samotnie, aby uniknąć dopłaty za pokój jednoosobowy mogą zgłosić chęć dokwaterowania z innym Uczestnikiem. Będziemy starać się aby Klient który wyrazi chęć dokwaterowania nie ponosił dodatkowej dopłaty. Jednakże z przyczyn obiektywnym biuro nie może tego zagwarantować.
Dostawka w pokoju 2 osobowym:
To dodatkowe, z reguły rozkładane łóżko lub mniejsze łóżko. Prosimy pamiętać, że wstawienie takiego łóżka zmniejsza powierzchnię pokoju. Zdarza się również, że pokój 3-osobowy jest w rzeczywistości pokojem 2 osobowym z dostawką.
Bezpieczeństwo:
Przede wszystkim pamiętamy o dokumentach, przygotowaniu bagażu, czuwaniu aby bagaż został włożony do luki autokaru, pilnowanie bagażu przy wszystkich przeładunkach w hotelach. Uwaga przy wsiadaniu i wysiadaniu z autokaru. Dokumenty, pieniądze i rzeczy wartościowe trzymajmy w kieszeniach (schowkach) wewnątrz ubrania lub dobrze zabezpieczonych przymocowanych do ubioru saszetkach. Pamiętajmy, żaden hotel nie odpowiada za cenne rzeczy (pieniądze, kosztowności) zostawione w pokoju.
Uważajmy także w czasie chodzenia po uliczkach – łatwo się potknąć, wywrócić i nieszczęście gotowe… Unikajmy samotnych wędrówek, szczególnie wieczorami łatwo zabłądzić.
Pożywienie i napoje – jeśli woda to tylko butelkowana, woda z kranu w hotelu – do mycia oczywiście, do picia – nie. Owoce myjmy przed jedzeniem. Unikajmy kłótni i nieporozumień z tubylcami, nie próbujmy wprowadzać swoich praw na ich terytorium, a nie będziemy mieć niepotrzebnych nieporozumień.
Pamiętajmy o punktualności, kalendarz własnych przyzwyczajeń zamieńmy na wspólną dla grupy dyscyplinę realizacji programu. Nie każmy innym czekać na siebie na zbiórce. Wspólne pielgrzymowanie zrównuje w obowiązkach wszystkich Pielgrzymów bez względu na ich status i cenzus.
Strój:
W kościołach i innych miejscach kultu religijnego obowiązuje strój stosowny do miejsca. Szorty, krótkie spódnice, sukienki i bluzki z odkrytymi ramionami czy z dużym dekoltem mogą uniemożliwić zwiedzanie.